Sokszor nem is hisszük, mennyire ügyesek tudnak lenni gyerekeink a rajzolás, alkotás terén. Szinte minden óra után csodálkoznak a szülők, hogy valóban az Ő gyerekük keze munkája-e az ámulatba ejtő alkotás. Nem lehet, hogy előrajzoltam Nekik?

A válaszom minden esetben: persze, hogy az Ő alkotásuk! A módszer, mellyel évek óta tanítok, lehetővé teszi, hogy a gyermekek irányított alkotás során hozzák létre munkáikat, saját fantáziájukkal gazdagítva.

Minden alkalommal egy adott feladattal készülök, megbeszéljük, mi az óra célja, milyen feladatok várnak rájuk. Lépésről lépésre haladunk: felrajzolom az első lépést a táblára, a gyerekek megpróbálják reprodukálni azt. Szóban és képileg is sok segítséget kapnak: hova helyezzék el az adott vonalat, hogy alakítsák stb. Az alkotási folyamatot fogyelemmel követve teszek javaslatot az esetleges javításokra, de a munkájukba belerajzolni nem, vagy csak abban az esetben szoktam, ha arra a tanítványom megkér. Ez utóbbi esetben minimális korrektúráról van csak szó, mellyel tovább tud lendülni a számára nehéznek bizonyult akadályon.